مقالات

خرید بیتوبگ قیر

خرید بیتوبگ

در خرید بیتوبگ یا در خرید هر محصولی اولین سوالی که قبل از خرید همواره برای مشتریان پیش می آید، کیفیت و دوام محصولات می باشد که این فاکتور به عنوان مهمترین فاکتور در انتخاب کالا می باشد. بیتوبگ قیر تولید شده توسط شرکت یزدان بافت دارای استاندارد، کیفیت و دوام بالایی می باشد.

شرکت یزدان بافت دارای آزمایشگاهی مدرن جهت کنترل کیفی محصولات بیتوبگ خود می باشد. پرسنل آزمایشگاهی با کادری مجرب در مراحل تولید تست های مختلف را از ابتدای ورود مواد اولیه تا تولید محصولات نهایی انجام می دهند تا محصولی با کیفیت عالی و استاندارد را به مشتریان خود عرضه نماید.

 

 

راهنمای خرید بیتوبگ قیر (جامبوبگ قیر)

نکات مهم در خرید بیتوبگ قیر که باعث ایجاد تنوع و دسته بندی در آنها نیز شده است عبارتند از:

  • دمای پر کردن بیتو بگ قیر
  • ظرفیت بیتوبگ
  • شکل ظاهری و نحوه ایستادن بیتو بگ

 

 

دمای پر کردن بیتو بگ

یکی از نکات مهم در خرید بیتوبگ دمای قیر در حال ریختن در آن می باشد. این دما باید کنترل شده و در محدوده ای قابل تحمل بیتوبگ قیر باشد، که معمولا به عنوان دمای کاری در مشخصات بیتوبگ از طرف تولید کننده اعلام می شود می شود.

اما یک نکته در اعلام این درجه وجود دارد و آن این است که دمایی که تولید کننده به عنوان دمای کاری اعلام می کند، دمایی قیری است که از مرکز نازل تخلیه در حال فرو ریختن در داخل بیتو بگ می باشد، که معمولا اندازه گیری دقیق آن کار ساده ای نیست و مستلزم صرف هزینه های زیادی است. زیرا دمای لایه قیری که از مرکز نازل در حال ریختن می باشد، معمولا با دمای قیری که در اطراف لوله یا نازل در حال عبور است متفاوت است و این تفاوت بسته به طول مسیر می تواند از ۵ درجه تا ۲۰ درجه اختلاف در نقاط مختلف قیر در حال عبور در یک مقطع، باشد. که این را باید در دمای پر کردن بیتوبگ در نظر گرفت.

 

 

روش های اندازه گیری دما قیر

در هنگامی که جامبو بگ قیر را می خواهند پر کنند، معمولا از دما سنج های پرتابل و لیزری یا به اصطلاح تفنگی برای خواندن دمای قیر استفاده می کنند. در این شیوه معمولا سطح خارجی قیر در حال عبور خوانده می شود و عدد به دست آمده، دمای واقعی قیر نیست.

یا در شیوه هایی اندازه گیری دمای قیر، که در آن در یک مسیر صاف از عبور قیر از چند سنسور دمایی با فاصله کم یا در مسیر بدون اعواجاج و ایجاد پستی بلندی در مسیر عبور قیر انجام می شود، اعداد بدست آمده از دما حتی اگر میانگین چند سنسور دما باشد، اعداد واقعی و درستی نیستند.

این شیوه ها، روش های درستی برای خواندن دمای قیر نیستند و در واقع دمایی که شما از قیر می خوانید، دمای واقعی قیر نیست چون قیر ماده ای با خاصیت لایه ای در بحث دمایی می باشد. یعنی لایه های متفاوت، در یک مسیر یکسان، و با شعاع های متفاوت، دارای دماهای متفاوتی هستند.

ساده ترین شیوه این است که شما دمای قیر در حال ریزش از نازل را اندازه گیری کنید و این دما را به گونه ای تنظیم کنید که به صورت میانگین ۱۵ تا ۲۰ درجه از دمای کاری اعلام شده از طرف تولید کننده بیتو بگ کمتر باشد.

در این صورت مشاهده خواهید کرد که بیتوبگ در حال پر کردن و بارگیری دچار ترکیدگی و سایر مسائل نمی شود و همچنین در حال حمل و حتی زیر آفتاب حالت خود را از دست نمی دهد و کج نمی ایستد.

اغلب توزیع کنندگان قیر فکر می کنند که قیر ریختن در بیتوبگ (جامبو بگ قیر یا پلی بگ ) باید با همان شیوه و دما سابق در پرکردن بشکه باشد. در شیوه های قبلی حمل قیر با بشکه فلزی یا سایر روش ها، دما قیر در حال تخلیه در بشکه هر چقدر بالا تر بود قیر رقیق تر بود و بشکه با سرعت بیشتر پر می شد.

ولی پر کردن بیتوبگ در دمای مجاز، یک فاکتور مهم است. در بیتوبگ هر چقدر این دما پایین تر باشد و بیتوبگ با دمای کمتر و با زمان بیشتر پر شود شرایط مساعدتری حاصل خواهد شد. این شیوه پر کردن بیتوبگ قیر، هم در سلامت بیتو بگ در هنگام پر شدن و بارگیری تاثیر مثبت تری دارد، هم در هنگام بار بری و حمل و نقل وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرد گونی به اصطلاح وا نمی دهد و کج نمی ایستد.

 

 

ظرفیت بیتوبگ

بیتو بگ یا جامبو بگ قیر را معمولا در ظرفیت های ۲۵۰ کیلوگرم و  ۱ تن تولید می کنند که در کشور ما متعارف به صورت ۱ تن می باشد.

 

 

شکل ظاهری و ایستادن بیتو بگ

مدل مکعبی یا پاکتی که در نمونه ۲۵۰ کیلویی معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل مکعبی ۱ تن که معمولا دارای قیمت مناسب تر و به اصطلاح بازاری تر طراحی شده اند.

 

 

خرید بیتوبگ قیر

شرکت یزدان بافت تولیدکننده برتر انواع مدل های بیتوبگ قیر ، جامبوبگ قیر با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و در سریع ترین زمان ممکن و بر اساس استاندارد های لازم می باشد.

جهت سفارش و خرید بیتو بگ و یا استعلام قیمت بیتوبگ قیر می توانید با بخش خرید و فروش بیتوبگ شرکت یزدان بافت تماس حاصل نمایید.

تلفن: ۱۶-۰۲۱۶۵۷۶۴۴۱۵

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *